Асим Сарван и Архимандрит Тимотеј
Манастир Вазнесење
Православно богослужење већ две хиљаде година свакога дана оприсутњује целокупну историју Цркве Христове, од најаве рођења Спаситеља, па надаље, до Силаска Светога Духа на Апостоле и Другог Христовог Доласка. Кроз дневни, седмични и годишњи циклус богослужења Црква оприсутњује све Јеванђеље овде и сада. Тако смо и ми живи учесници јеванђелских догађаја и сведоци Христовог живота.
Надахнути Духом Светим, богомудри Оци Цркве су у том смислу и саставили празничне службе у којима певамо: Дјева данас Натприродног рађа…, Христос данас васкрсе из мртвих…итд. Кроз православно богослужење спаја се време ово и време оно у једно исто време и тако се врши освећење времена и простора.
Но, не само од најаве рођења Спаситеља, пре две хиљаде година, него од постања света – У почетку створи Бог небо и земљу (1.Мој.1,1) – кроз православно богослужење освећује се сав континуум простор-време. А то, да се освећује, значи да се припрема за вечност, да се преображава и приноси Творцу као уздарје, да се тка у вечност док се једнога дана потпуно не утка у вечност царства Христовог. Тада ће прошлост, садашњост и будућност бити заједно, бити једно, једна стварност – вечита садашњост.
Када свештеник изговори речи: Благословено царство Оца и Сина и Светога Духа… време стаје, прошлост ишчезава, будућност губи смисао, простор и сва творевина се преображава и на сцену ступа садашњост.
У време оно које је било и у време оно које ће бити ступа вечита садашњост.
архимандрит Тимотеј
Настојатељ манастира Вазнесења
Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.